Novosti / Hrvatska zajednica županija

  • 18  hrvatskih udruga u prvom fundraising „pitchu“ – nakon pet tjedana edukacije nadmeću se za sredstva za provedbu donacijskih kampanja

18 hrvatskih udruga u prvom fundraising „pitchu“ – nakon pet tjedana edukacije nadmeću se za sredstva za provedbu donacijskih kampanja

Iako su hrvatski građani poznati po nesebičnom davanju i pomoći za potrebe u zajednici, a poslovni sektor sve veći naglasak stavlja na društvenu odgovornost, domaće neprofitne udruge svega 4 posto sredstava za svoj rad i aktivnosti osiguravaju iz donacija građana, i manje od 10% od tvrtki koje posluju u Hrvatskoj. Prema istraživanju World Giving Index-a, u 2020. godini oko tri milijarde ljudi u svijetu novčanim je sredstvima pomoglo nekome koga uopće ne poznaje, a u istoj godini - usprkos pandemiji ili upravo zbog nje, 31 posto ljudi doniralo je više nego u ukupno pet godina prije pandemije.

Glavni razlozi za relativno nisku razinu donacijske kulture u nas je nedostatnost edukacija udruga o fundraisingu i iskustva u provedbi donacijskih kampanja. U donacijskoj kulturi, ključ je u izgradnji odnosa s donatorima, učinkovitoj komunikaciji, investiciji u fundraising aktivnosti i dugotrajnoj dobrovoljnoj razmjeni vrijednosti. U konačnici, građani i tvrtke prema svojim mogućnostima kontinuirano podupiru one organizacije koje prepoznaju kao važne subjekte u rješavanju potreba u zajednici.

U prvoj hrvatskoj fundraising edukaciji, organiziranoj u sklopu projekta Žuta točka, 22 neprofitne udruge iz gotovo svih županija prošle su pet edukacijskih modula, ključnih za uspješan fundraising i upravljanje neprofitnom organizacijom, a mjesta na radionicama osigurale su kroz natječaj u organizaciji Hrvatske zajednice županija. Na završnom će događaju njih 18 predstaviti svoje donacijske kampanje osmišljene temeljem stečenih znanja te se natjecati za njihovo financiranje.

Predstavljanje donacijskih kampanja hrvatskih udruga i odabir pobjednika održat će se

3. ožujka s početkom u 10.00 sati

u prostorijama coworking huba Wespa Spaces, Zavrtnica 17 u Zagrebu

Prvu hrvatsku fundraising edukaciju omogućili su partneri projekta Žuta točka, kojemu je cilj potaknuti neprofitne organizacije na pokretanje svojih fundraising aktivnosti kako bi: postale financijski održive i povećale svoj društveni utjecaj i socijalni kapital. Projekt je pokrenula certificirana fundraising savjetnica s dugogodišnjim iskustvom rada u neprofitnom sektoru, Mladenka Majerić.

Projekt su podržali Hrvatska zajednica županija i Zaklada Konrad Adenauer, a financiranje pobjedničkih kampanja osigurat će Wiener osiguranje i tvrtka A1 Hrvatska, koja kroz svoju platformu Čini pravu stvar omogućuje neprofitnim organizacijama prikupljanje sredstava za rad i provedbu aktivnosti u zajednici.

Popis udruga koje su sudjelovale na edukaciji: 

1. Udruga za terapijsko i rekracijsko jahanje „Nada – Vrbovec“

2. Volonteri u palijativnoj skrbi La Verna

3. ZIPKA - Udruga udomitelja za djecu i mlade Varaždinske županije 

4. Udruga mladih koprivničkih matematičara 

5. Udruga roditelja djece s poteškoćama u razvoju „Pčelice“

6. CeliVita – Život s celijakijom

7. Društvo osoba s tjelesnim invaliditetom Međimurske županije

8. Kulturno umjetničko društvo "Tamburica" Staro Perovo Selo

9. Caritas Dubrovačke biskupije

10. DEBRA, društvo oboljelih od bulozne epidermolize

11. Hrvatsko glazbeno društvo "Stjepan Radić"

12. Kulturno umjetničko društvo "ČIČE" Novo Čiče 

13. Lisina avantura Matulji – strukovna udruga za promicanje zdravog života, zaštite prirode, aktivnosti i vještina boravka u prirodi

14. Udruga slijepih Pakrac Lipik 

15. Plesni teatar „Sjene“

16. Udruga žena oboljelih i liječenih od raka NISMO SAME 

17. Udruga roditelja djece a poteškoćama u razvoju Vukovarski leptirići

18. Udruga za Sindrom Down Međimurske županije 

19. Udruga za djecu s teškoćama u razvoju Zvončići

20. Hrvatski Crveni križ Općinsko društvo Crvenog križa Darda

21. Udruga za promicanje informatike, kulture i suživota (Udruga IKS)

22. Hrvatsko žensko društva Pleternica