Najave / Prvi hrvatski fundraising pitch

Prvi hrvatski fundraising pitch

Iako su hrvatski građani poznati po nesebičnom davanju i pomoći za potrebe u zajednici, a poslovni sektor sve veći naglasak stavlja na društvenu odgovornost, domaće neprofitne udruge svega 4 posto sredstava za svoj rad i aktivnosti osiguravaju iz donacija građana, i manje od 10% od tvrtki koje posluju u Hrvatskoj. Prema istraživanju World Giving Index-a, u 2020. godini oko tri milijarde ljudi u svijetu novčanim je sredstvima pomoglo nekome koga uopće ne poznaje, a u istoj godini - usprkos pandemiji ili upravo zbog nje, 31 posto ljudi doniralo je više nego u ukupno pet godina prije pandemije.

Glavni razlozi za relativno nisku razinu donacijske kulture u nas je nedostatnost edukacija udruga o fundraisingu i iskustva u provedbi donacijskih kampanja. U donacijskoj kulturi, ključ je u izgradnji odnosa s donatorima, učinkovitoj komunikaciji, investiciji u fundraising aktivnosti i dugotrajnoj dobrovoljnoj razmjeni vrijednosti. U konačnici, građani i tvrtke prema svojim mogućnostima kontinuirano podupiru one organizacije koje prepoznaju kao važne subjekte u rješavanju potreba u zajednici.

prvoj hrvatskoj fundraising edukaciji, organiziranoj u sklopu projekta Žuta točka, 22 neprofitne udruge iz gotovo svih županija prošle su pet edukacijskih modula, ključnih za uspješan fundraising i upravljanje neprofitnom organizacijom, a mjesta na radionicama osigurale su kroz natječaj u organizaciji Hrvatske zajednice županija. Na završnom će događaju njih 18 predstaviti svoje donacijske kampanje osmišljene temeljem stečenih znanja te se natjecati za njihovo financiranje.

Predstavljanje donacijskih kampanja hrvatskih udruga i odabir pobjednika održat će se

3. ožujka s početkom u 10.00 sati

u prostorijama coworking huba Wespa Spaces, Zavrtnica 17 u Zagrebu

Prvu hrvatsku fundraising edukaciju omogućili su partneri projekta Žuta točka, kojemu je cilj potaknuti neprofitne organizacije na pokretanje svojih fundraising aktivnosti kako bi: postale financijski održive i povećale svoj društveni utjecaj i socijalni kapital. Projekt je pokrenula certificirana fundraising savjetnica s dugogodišnjim iskustvom rada u neprofitnom sektoru, Mladenka Majerić.

Projekt su podržali Hrvatska zajednica županija i Zaklada Konrad Adenauer, a financiranje pobjedničkih kampanja osigurat će Wiener osiguranje i tvrtka A1 Hrvatska, koja kroz svoju platformu Čini pravu stvar omogućuje neprofitnim organizacijama prikupljanje sredstava za rad i provedbu aktivnosti u zajednici.