Novosti / Hrvatska zajednica županija

  • srednja.hr: Srećko je najuspješniji učenik svoje županije

srednja.hr: Srećko je najuspješniji učenik svoje županije

Gledajući rezultate državnih natjecanja i rekorde prikupljenih Oskara znanja, Srećko Kajić je najuspješniji učenik Vukovarsko-srijemske županije. Razgovarali smo s njim i doznali kako su mu natjecanja promijenila život. Čuli smo i što su, iz njegove perspektive, snage i slabosti našeg školstva te zašto se, nakon što diplomira, želi vratiti u rodnu Slavoniju. Srećko je jedan od izvrsnih učenika čiju vidljivost želimo povećati u sklopu Alumni projekta. Više o tome doznajte u tekstu Stelle Ćaleta s portala srednja.hr.

Srećko Kajić je student završne godine na zagrebačkom PMF-u. Pohađajući Gimnaziju Matije Antuna Reljkovića u Vinkovcima, na natjecanjima iz Geografije osvojio je čak četiri Oskara znanja. Za one koji ne znaju, Oskar znanja je nagrada koja se dodjeljuje učenicima za izniman uspjeh i postignute rezultate na državnim natjecanjima u znanja te glazbi i plesu. Srećko drži rekord za najviše osvojenih Oskara znanja u Vukovarsko-srijemskoj županiji i po tom je kriteriju jedan od najuspješnijih učenika u zemlji.

Uspjehe učenika kao što je Srećko moguće je lako pretraživati na Alumni dijelu portala srednja.hr. Napravili smo ga u suradnji sa Hrvatskom zajednicom županija te Agencijom za odgoj i obrazovanje, a tamo ćete pronaći sve dobitnike Oskara znanja od 2005. godine pa nadalje. Koristeći tražilicu, možete pronaći učenike koji su osvajali natjecanja po imenu i prezimenu, a profesore koji su im bili mentori te školu koju su pohađali. Rezultate je moguće filtrirati po određenim natjecanjima, županiji ili mjestu.

Ambiciozne, marljive i uspješne učenici poput Srećka važno je isticati, a upravo je to razlog iza pokretanja Alumni projekta. Često postavljana pitanja o projektu pročitajte ovdje. Obratili smo se Srećku kao jednom od najuspješnijih alumnija kako bismo doznali što sada, s nekoliko godina odmaka, misli o svom školskom uspjehu. Natjecanja na kojima je sudjelovao, rekao nam je, su mu promijenila život na više načina. Pitali smo ga i što misli o položaju izvrsnih učenika unutar našeg obrazovnog sustava te koji su mu planovi za budućnost.

Što te motiviralo da sudjeluješ u natjecanjima?

Oduvijek sam bio kompetitivna osoba i uživao sam u natjecanjima bilo koje vrste, a kad se to iskombiniralo s kvalitetnim mentorima te predmetima u kojima sam bio zaista izvrstan (prvenstveno geografija i engleski jezik), odnosno iz kojih sam imao veliko znanje, uspjeh je bio zagarantiran!

Je li ti bilo teško pripremati se za njih? Kako bi opisao iskustvo samih natjecanja?

Ne bih rekao da mi je bilo teško pripremati se za natjecanja, uživao sam jer me gradivo zaista zanimalo i jedva sam čekao natjecanja. Sama natjecanja su nosila dozu stresa, naročito državno natjecanje i svjetska olimpijada, no nekako sam uvijek dobro podnosio taj natjecateljski stres i pokušao ga iskoristiti u svoju korist. Naravno, osim samog natjecateljskog dijela, neprocjenjivo iskustvo mi je bilo upoznavanje ljudi od kojih su mi mnogi i danas vrlo bliski prijatelji – čak bih rekao da su mi ta prijateljstva sada vrjednija od samih uspjeha s natjecanja.

 

Na koji način ti je mentor pomogao?

Svoje Oskare znanja i uspjehe na natjecanjima, kada je geografija u pitanju, ne usudim se pripisati samo svojemu znanju i sposobnostima, već i više nego vrhunskoj pripremi i mentorstvu svog srednjoškolskog profesora Zvonka Korpara. Njegovo dugogodišnje iskustvo i znanje kad je u pitanju priprema natjecatelja bilo je neizostavan dio mog uspjeha, ne samo na natjecanjima, već i na studiju geografije koji trenutno pohađam. Uz samu stručnu potporu, njegova prijateljska podrška i životni savjeti također su mi neizmjerno pomogli i iznimno sam zahvalan na tome.

Iz perspektive izvrsnog učenika, kakvo je tvoje viđenje školskog sustava? Kakav je položaj izvrsnih učenika? Što bi se u školskom sustavu moglo mijenjati?

I s ovih gotovo pet godina odmaka, i dalje ne mogu s potpunom sigurnošću dati neki objektivan sud o našem školskom sustavu. S jedne strane, svakako se slažem s učestalim komentarima adresiranima prevelikom stavljanju naglaska na teoriju, tehnološkoj zaostalosti nastave i dijela profesora, nepoklapanju potražnje na tržištu rada s upisnim kvotama (što vrijedi i za srednje škole i za fakultete) itd. Ipak, mislim da su navedeni problemi i još brojni s kojima se učenici i profesori svakodnevno susreću simptomi dugogodišnjeg statusa quo u prosvjeti, a možda opće društvene situacije. No, to su prekompleksne teme za ovako kratak intervju! Što se tiče položaja izvrsnih učenika, barem iz mog iskustva, imao sam sve preduvjete za uspjeh u svojoj školi te se on iznimno cijenio. Ipak, smatram da kao društvo ne stavljamo dovoljan naglasak na izvrsnost i meritokraciju – volio bih vidjeti više vijesti o izvrsnim uspjesima naših učenika, a manje dnevno-političkih nebuloza!

Što je, po tebi, najveća korist od sudjelovanja na natjecanjima? Bi li preporučio drugim učenicima da i sami steknu to iskustvo?

Kao što sam prethodno spomenuo, u retrospektivi, najveća ,,korist” mi je bila upoznavanje hrpe predivnih ljudi s kojima sam ostao dobar i koji su mi postali važan dio života. Zatim, samo znanje mi je postalo izvrstan temelj za studij, a i katkad u životopisu dobro dođe referenca osvojenih natjecanja.

Svakako bih preporučio svim učenicima koji su zainteresirani za neki predmet da se okušaju na natjecanjima i daju sve od sebe, u najgorem slučaju, naučit će nešto novo o tom predmetu i izostati s nastave par sati (smijeh). U najboljem slučaju, promijenit će im život nabolje u mnogobrojnim pogledima, kao što su meni.

Kakav je osjećaj znati da imaš najviše Oskara znanja u svojoj županiji, odnosno da si, iz te perspektive, najuspješniji učenik svoje županije?

Osjećaj je nesumnjivo izvrstan, ponosan sam na tu činjenicu! No, moj uspjeh nije sam moj, već i svih onih koji su me podržavali na natjecanjima i generalno kroz život – tog postignuća ne bi bilo bez mojih roditelja, mentora i prijatelja te izvrsnih preduvjeta u vinkovačkoj gimnaziji koju sam pohađao.

Čime se trenutno baviš, a kakvi su ti planovi za budućnost?

Trenutno privodim kraju diplomski studij geografije na PMF-u u Zagrebu. Što će biti kad se na ljeto vratim, još preostaje za vidjeti, trenutno nemam dugoročne planove – kao što i često biva sa studentima koji su pred diplomiranjem – ali definitivno mi je dugoročni plan ostati u struci i u Hrvatskoj. Velika mi je želja jednom se vratiti na istok Hrvatske i svojim stručnim znanjem na bilo koji način dati barem mali obol buđenju posrnule Slavonije!

Alumni projekt nastao je u suradnji portala srednja.hr i Hrvatske zajednice županija